Medarbetare inom administrationen

Vi som arbetar på Bambis kansli strävar efter att finnas tillgängliga för Bambis medarbetare och dem som får stöd och service genom kooperativet.

Erik Hagberg

VD 

0733-40 51 43

förnamn@bambi.se

 

2019 fick jag äran att tillträda som VD för Bambi ekonomisk förening.  Jag är utbildad Socialpedagog med lite tilläggskurser i handledning och förvaltningsrätt. Jag lever med min fru och tre barn i ett radhus i Bromma, ett par kilometer från Bambis verksamheter på Nyängsvägen. Jag gillar att lösa uppgifter tillsammans med andra och försöker att se möjligheter i stället för svårigheter när jag ställs inför utmaningar. Mest av allt gillar jag att se personer runt omkring mig, både kollegor och huvudpersoner utvecklas och lyckas utifrån sina personliga förutsättningar. På Bambi vill jag bidra med min erfarenhet av verksamhetsutveckling och kvalitetsarbete- både i teorin och i praktiken. Under hela mitt mitt yrkesverksamma liv har jag arbetat med att ge stöd och skapa förutsättningar för personer med olika typer av funktionsnedsättningar. Inledningsvis inom skolvärlden män framför allt inom olika delar av LSS området. Om du har tankar eller frågor eller om du vill prata om Bambis verksamhet får du väldigt gärna höra av dig till mig.

 

Annelie Gehrke

Utbildningschef och

Verksamhetschef för Bambi Daglig Verksamhet

0735- 22 88 00

förnamn@bambi.se

 

Jag har varit aktiv inom Bambi sedan 1998 inom olika verksamhetsområden. Har under många år internutbildat och varit ansvarig för Bambis korttidshem under 5 års tid. Är i grunden utbildad inom organisationsutveckling och ledarskap för Non-profit. Mitt fokus är på bemötande, delaktighet, utveckling och kommunikation. Jag vill se våra medarbetare och huvudpersoner växa, utmanas, glädjas och leva. Är du intresserad av att veta mer om Bambis utbildningar eller handledning får du gärna höra av dig till mig. Även alla frågor som rör Bambis Dagliga Verksamhet.

Viola Karlsson

Verksamhetschef Bambis assistans

0735- 22 88 01

förnamn@bambi.se

 

Har arbetat inom Bambi sedan 2007.
Jag jobbar idag som Verksamhetschef för assistansen.
Är utbildad socionom med inriktning mot funktionsnedsättningar samt i grunden även undersköterska. Har tidigare arbetat som Verksamhetschef på vårt korttidshem och Dagliga verksamhet och som assistanskonsult. Jag finns gärna tillhands både för dig som har assistans via Bambi idag och för dig som är intresserad av att börja anlita Bambi assistans. Även du som assistent på Bambi är välkommen att ringa.  

Cecilia Carlbom

Verksamhetschef Bambi Avlösar- & Ledsagarservice

0735- 22 88 03

förnamn@bambi.se

 

Har arbetat inom Bambi sedan 2014. Min roll som verksamhetsansvarig för Bambis avlösar-och ledsagarservice innebär att jag får ha en positiv inverkan på såväl familjer som medarbetare. Är utbildad Socionom och har erfarenhet som personlig assistent och avlösare/ledsagare sedan tidigare. Jag har ett intresse av den juridiska aspekten inom LSS och jag hjälper därför gärna till med frågor kring beslut.

Jag finns på Söder Mälarstrand och nås lättast via mail, har även möjligheten till flexibla tider och kan på begäran nås kvällstider.

Krister Klotz

Krister Klotz

Biträdande enhetschef Bambi Korttidshem

0735-22 80 30

förnamn@bambi.se

 

Jag har arbetat inom Bambi sedan 2016 och tillträdde som Bitr. Enhetschef för Bambi korttidsboende hösten 2019. Innan har jag jobbat som personlig assistent och brinner för att se barn/ungdomar utvecklas. Jag vill och kommer se till att varje barn/ungdom får den absolut bästa tänkbara korttidsvistelse som de önskar. Jag finns tillhands för er som redan har korttidsboende idag och för er som är intresserade av börja eller för er som rentav bara är nyfikna på vad ett korttidsboende är för något.

 

Jag finns på Nyängvägen 49 och nås variernade tider per mail och telefon.

 

 

Freja Forssblad

Ansvarig för HR-frågor

0735- 22 88 06

förnamn@bambi.se

 

Jag har jobbat inom Bambi sedan 2003. Tidigare med assistans och avlösning, men idag främst inom personal-/HR området.  HR handlar om sådant som rör relationen mellan medarbetare och arbetsgivare. Det rör både lagstadgade ”hårda” frågor som ”mjukare” frågor som har med företagets kultur att göra. Jag är utbildad beteendevetare och har även läst arbetsrättsjuridik. Arbetsrätt och arbetsmiljö är det jag jobbar allra mest med idag. Är du anställd på Bambi ska du ha goda arbetsvillkor, känna trygghet och delaktighet kring din arbetsmiljö och få möjlighet till utveckling i ditt yrke.

 

Maria Höglund

Löneadministratör, ekonomi

0735- 22 88 08

förnamn@bambi.se

 

Har arbetat inom Bambi sedan 2013. Min roll som löneadministratör och ekonomiassistent innebär att jag arbetar med alla delar inom Bambis ekonomi. Jag är utbildad inom ekonomi och samhällsvetenskap. Jag har ett intresse av att våra huvudpersoner ska ha den allra bästa assistansen samt att våra medarbetare ska ha ett trivsamt arbete för de pengar vi har att röra oss med.

Jag nås lättast via mail.

Therese Satola

Assistanskonsult

0735- 22 88 33

förnamn.efternamn@bambi.se

 

Jag har arbetat inom Bambi sedan år 2013. Min roll i företaget idag är som Assistanskonsult. Jag har bakgrund som ekonom, men med personlig erfarenhet inom funktionsnedsättningar har jag funnit min plats inom branschen och företaget där det ständigt ges utrymme för inspiration och utveckling.

Therese Westman

Assistanskonsult och rekryteringsansvarig

0735- 22 88 02

förnamn@bambi.se

 

Jag har arbetat som assistanskonsult på Bambi kansli sedan 2007. Jag är kontaktperson på Bambi för flera assistansberättigade och deras familjer och fungerar som arbetsledare på distans för de personliga assistenterna. Jag är ansvarig för rekrytering och personalförsörjning för alla Bambis verksamheter. Jag har läst personalvetarprogrammet på Uppsala Universitet och har jobbat som personlig assistent i flera år. Jag informerar gärna om yrkesrollen, lediga tjänster och om Bambi som arbetsgivare.

Jennifer

Assistanskonsult

0735- 22 88 34

förnamn@bambi.se

 

Jag har arbetat på Bambi sedan 2011. Jag började min bana som avlösare, sedan vidare som personlig assistent. Efter ett par år som personlig assistent började jag studera inom HR-området. Genom utbildningen väcktes mitt intresse för personalfrågor och jag kände att det var något jag ville arbeta vidare med.

Med all min erfarenhet inom Bambis olika verksamheter, i kombination med min utbildning, ser jag nu fram mot att utvecklas och sträva mot högsta möjliga kvalitet inom Bambis personliga assistans.  

 

 

Christina Snell Edström

Christina Snell Edström

Assistanskonsult

0735- 22 88 04

förnamn@bambi.se

 

 

Jag är anställd som assistanskonsult på Bambi sen i januari 2020. Jag har de senaste 20 åren arbetat med barn och unga vuxna med funktionsnedsättning, främst inom korttidsverksamhet, men också i särskolan. Under de senaste 11 åren har jag arbetat som samordnare mellan skola och korttids i nära samarbete med verksamhetschef och Rektor. Assistans är för mig ett nytt område och det blir spännande att få möjlighet att utvecklas inom det. ”Trygghet att våga” är för mig en självklarhet.  Med samarbete och kommunikation hoppas jag kunna bidra med att hålla Bambis värdegrund levande.

 

Jag finns på Kansliet på Södermälarstrand och nås vi mail eller telefon.