Medarbetare inom administrationen

Vi som arbetar på Bambis kansli strävar efter att finnas tillgängliga för Bambis medarbetare och dem som får stöd och service genom kooperativet.

Erik Hagberg

VD 

0733-40 51 43

förnamn.efternamn@bambi.se

 

2019 fick jag äran att tillträda som VD för Bambi ekonomisk förening.  Jag är utbildad Socialpedagog med lite tilläggskurser i handledning och förvaltningsrätt. Jag lever med min fru och tre barn i ett radhus i Bromma, ett par kilometer från Bambis verksamheter på Nyängsvägen. Jag gillar att lösa uppgifter tillsammans med andra och försöker att se möjligheter i stället för svårigheter när jag ställs inför utmaningar. Mest av allt gillar jag att se personer runt omkring mig, både kollegor och huvudpersoner utvecklas och lyckas utifrån sina personliga förutsättningar. På Bambi vill jag bidra med min erfarenhet av verksamhetsutveckling och kvalitetsarbete- både i teorin och i praktiken. Under hela mitt mitt yrkesverksamma liv har jag arbetat med att ge stöd och skapa förutsättningar för personer med olika typer av funktionsnedsättningar. Inledningsvis inom skolvärlden män framför allt inom olika delar av LSS området. Om du har tankar eller frågor eller om du vill prata om Bambis verksamhet får du väldigt gärna höra av dig till mig.

 

Therese Westman

Verksamhetschef Bambi assistans

0735- 22 88 02

förnamn.efternamn@bambi.se

 

Jag har arbetat med assistans på Bambi kansli sedan 2007. Under dessa 13 år har jag följt Bambis utveckling från ett mindre föräldrakooperativ till ett brukarkooperativ med flera olika verksamheter som hela tiden utvecklas för att möta huvudpersonernas behov. Från hösten 2020 är jag verksamhetschef för Bambi assistans. Jag ser fram emot att tillsammans med assistanskonsulterna jobba vidare med att ge våra huvudpersoner den bästa möjliga personliga assistansen. Jag har egen erfarenhet av yrkesrollen personlig assistent och en utbildning som personalvetare i grunden. Jag informerar gärna om Bambi assistans för den som är nyfiken på Bambi som assistansanordnare.

Cecilia Carlbom

Verksamhetschef Bambi Avlösar- & Ledsagarservice

0735- 22 88 03

förnamn.efternamn@bambi.se

 

Har arbetat inom Bambi sedan 2014. Min roll som verksamhetsansvarig för Bambis avlösar-och ledsagarservice innebär att jag får ha en positiv inverkan på såväl familjer som medarbetare. Är utbildad Socionom och har erfarenhet som personlig assistent och avlösare/ledsagare sedan tidigare. Jag har ett intresse av den juridiska aspekten inom LSS och jag hjälper därför gärna till med frågor kring beslut.

 

Jag finns på Söder Mälarstrand och nås lättast via mail, har även möjligheten till flexibla tider och kan på begäran nås kvällstider.

Caroline Andersson

Verksamhetschef Bambi Daglig Verksamhet

0735- 22 88 05

förnamn.efternamn@bambi.se

 

Jag har arbetat på Bambi sedan år 2010. Jag är utbildad Socionom och började min resa på Bambi som personlig assistent blev därefter samordnare och senare assistanskonsult. Jag har även jobbat en kortare period med avlösarservice och med Bambis utbildningar framöverallt DAL. Sedan år 2016 arbetar jag på vår dagliga verksamhet och sedan augusti 2020 är jag numera verksamhetschef där. Jag tycker att det väldigt spännande att arbeta med deltagarna och få vara med och stötta till att utveckla nya förmågor och bibehålla styrkor. För mig ligger delaktighet, kommunikation och givande aktiviteter varmt om hjärtat. Har du några funderingar kring Bambi daglig verksamhet är du välkommen att höra av dig till mig. Jag finns på Nyängsvägen 49 men du når mig alltid på telefon, sms och/eller mail.  

Krister Klotz

Krister Klotz

Biträdande enhetschef Bambi Korttidshem

0735-22 80 30

förnamn.efternamn@bambi.se

 

Jag har arbetat inom Bambi sedan 2016 och tillträdde som Bitr. Enhetschef för Bambi korttidsboende hösten 2019. Innan har jag jobbat som personlig assistent och brinner för att se barn/ungdomar utvecklas. Jag vill och kommer se till att varje barn/ungdom får den absolut bästa tänkbara korttidsvistelse som de önskar. Jag finns tillhands för er som redan har korttidsboende idag och för er som är intresserade av börja eller för er som rentav bara är nyfikna på vad ett korttidsboende är för något.

 

Jag finns på Nyängvägen 49 och nås variernade tider per mail och telefon.

 

 

Therese Satola

Ekonomiansvarig

0735- 22 88 33

förnamn.efternamn@bambi.se

 

Sedan år 2013 har jag haft förmånen att få arbeta inom Bambis organisation. Under de första 7 åren har jag varit verksam i Bambis assistans, där jag fått vara med att utvecklas och inspireras tillsammans med såväl huvudpersoner som medarbetare.

 

Från februari 2021 har jag fått förtroendet att tillträda som Bambis ekonomiansvarige, en roll där jag kan kombinera min utbildning som civilekonom tillsammans med åren inom assistansen. Utifrån de medel vi har att röra oss med, ser jag fram emot allas vår fortsatta utveckling av Bambis verksamheter - där vi utformar personlig service utifrån varje huvudpersons önskemål och behov, samt arbetar för goda arbetsvillkor för våra medarbetare.

 

Välkommen att kontakta mig om du har frågor kring den ekonomiska biten eller om Bambi som organisation och arbetsgivare - mina kontaktuppgifter finner ni ovan!

Annelie Gehrke

Utbildningschef

0735- 22 88 00

förnamn.efternamn@bambi.se

 

Jag har varit aktiv inom Bambi sedan 1998 inom olika verksamhetsområden. Har under många år internutbildat och varit ansvarig för Bambis korttidshem under 5 års tid. Är i grunden utbildad inom organisationsutveckling och ledarskap för Non-profit. Mitt fokus är på bemötande, delaktighet, utveckling och kommunikation. Jag vill se våra medarbetare och huvudpersoner växa, utmanas, glädjas och leva. Är du intresserad av att veta mer om Bambis utbildningar eller handledning får du gärna höra av dig till mig. 

Freja Forssblad

Ansvarig för HR-frågor

0735- 22 88 06

förnamn.efternamn@bambi.se

 

Jag har jobbat inom Bambi sedan 2003. Tidigare med assistans och avlösning, men idag främst inom personal-/HR området.  HR handlar om sådant som rör relationen mellan medarbetare och arbetsgivare. Det rör både lagstadgade ”hårda” frågor som ”mjukare” frågor som har med företagets kultur att göra. Jag är utbildad beteendevetare och har även läst arbetsrättsjuridik. Arbetsrätt och arbetsmiljö är det jag jobbar allra mest med idag. Är du anställd på Bambi ska du ha goda arbetsvillkor, känna trygghet och delaktighet kring din arbetsmiljö och få möjlighet till utveckling i ditt yrke.

 

Jennifer Gunlöv

Assistanskonsult

0735- 22 88 34

förnamn.efternamn@bambi.se

 

Jag har arbetat på Bambi sedan 2011. Jag började min bana som avlösare, sedan vidare som personlig assistent. Efter ett par år som personlig assistent började jag studera inom HR-området. Genom utbildningen väcktes mitt intresse för personalfrågor och jag kände att det var något jag ville arbeta vidare med.

Med all min erfarenhet inom Bambis olika verksamheter, i kombination med min utbildning, ser jag nu fram mot att utvecklas och sträva mot högsta möjliga kvalitet inom Bambis personliga assistans.  

 

 

Christina Snell Edström

Christina Snell Edström

Assistanskonsult

0735- 22 88 04

förnamn.efternamn@bambi.se

 

Jag är anställd som assistanskonsult på Bambi sen i januari 2020. Jag har de senaste 20 åren arbetat med barn och unga vuxna med funktionsnedsättning, främst inom korttidsverksamhet, men också i särskolan. Under de senaste 11 åren har jag arbetat som samordnare mellan skola och korttids i nära samarbete med verksamhetschef och Rektor. Assistans är för mig ett nytt område och det blir spännande att få möjlighet att utvecklas inom det. ”Trygghet att våga” är för mig en självklarhet.  Med samarbete och kommunikation hoppas jag kunna bidra med att hålla Bambis värdegrund levande.

 

Jag finns på Kansliet på Södermälarstrand och nås vi mail eller telefon.

 

Karin Johansson

Assistanskonsult

0735- 22 88 89

förnamn.efternamn@bambi.se

 

Jag har jobbat som assistanskonsult på Bambi sedan september 2020. Assistans var nytt för mig men jag har en bred erfarenhet från många olika roller inom funktionsrättsområdet. Jag har bland annat arrangerat kurser och evenemang för olika målgrupper, arbetat som jobbcoach och utbildat yrkesverksamma inom skola och omsorg kring olika funktionsområden och metoder. 

Min utbildningsbakgrund har jag, liksom flera andra på Bambi, inom organisations- och personalfrågor. Jag brinner för ett samarbetsinriktat arbetssätt med stor transparens där huvudpersonens välmående och vår arbetsglädje är måttet på att vi gör rätt saker.

 

Du når mig lättast via kontaktuppgifterna ovan, eller på Bambis kansli på Söder Mälarstrand.

Michelle Diaz

Administratör Ekonomi & Bambi avlösar-och ledsagarservice 

0735- 22 88 38

förnamn.efternamn@bambi.se

 

Jag är anställd på Bambi sedan januari 2021. Har sedan tidigare bred erfarenhet av att jobba inom vård och omsorg, dels som personlig assistent och samordnare, dels inom serviceyrket och äldreomsorgen. Efter några år valde jag studera ekonomi och att få möjlighet att kombinera ekonomi med administration inom avlösar- och ledsagarservice så har jag nu hittat min plats. Att få komma nära medarbetare och familjer samt bygga upp en kontakt och kunna stå bakom vår värdegrund trygghet att våga är för mig viktigt. Ser fram emot att utvecklas i min roll och kunna hjälpa alla med frågor som uppstår både inom den ekonomiska biten samt inom avlösar-och ledsagarservice.

 

Jag finns på Kansliet på Södermälarstrand och nås via mail eller telefon.

Carina Näslund

Carina Näslund

Administratör Avlösar- och ledsagarservice (föräldraledig) 

0735- 22 88 31

förnamn.efternamn@bambi.se 

 

Jag har arbetat på Bambi sedan maj 2020. Jag arbetar med administration och rekrytering inom avlösar- och ledsagarservice. Min dag kan variera och jag tycker att det är väldigt roligt att ha kontakt med både anställda, familjer och nya potentiella medarbetare. Jag har en kandidat i sociologi och har en varierande erfarenhet av arbete inom LSS. Jag har arbetat som elevassistent, som boendepedagog på ett gruppboende samt arbetat på ett korttidshem. Jag har även arbetat som utbildare och coach inom arbetsmarknadsutbildning. Jag tycker om att arbeta med arbetsmiljöfrågor så att vi kan skapa de bästa förutsättningarna för huvudpersoner och medarbetare.

Om du är intresserad av att höra hur det är att arbeta som avlösare och ledsagare får du gärna kontakta mig!

 

Du finner mig på Söder Mälarstrand och jag nås lättast via mail eller telefon.